Salibandy

Valmentaja

Atte Juuti
Nuorten olympiavalmentaja (NOV)
0400 509 909
atte.juuti@turku.fi

 

Harjoittelupaikat

Alfa liikuntakeskus
Kupittaan palloiluhalli

Valmennus

Yläkoulu

Salibandyn yläkouluvalmennus tapahtuu yheistyössä Vasaramäen koulun ja Turun Seudun Urheiluakatemian kanssa. Vasaramäen salibandylinjan toiminta on valtakunnallisella tasolla laadukasta toimintaa harjoitusmäärien ja sisällön osalta.

7.-luokalla on järjestetty kaksi lajiharjoitusaamua ja tämän lisäksi koulussa on ominaisuustreeni sekä opetussuunnitelman mukaiset kaksi tuntia liikuntaa viikossa.

8.- ja 9.-luokalla on mahdollistettu kaksi lajiharjoitusta viikossa. Ominaisuusvalmennusta on kahdesti viikossa ja OPS liikuntaa kaksi tuntia viikossa. Näin ollen Vasaramäen koulun 8.- ja 9.-luokkalaisilla on mahdollisuus saada 10 oppituntia valmentautumista koulupäivien yhteydessä.

Toinen aste

Salibandyn valmennusryhmässä valmentautuu alueen lahjakkaimpia salibandyn pelaajia Kerttulin urheilulukiosta ja Turun Ammatti-instituutista. Urheiluakatemiavalmennuksen tarkoitus on olla yksilön kokonaisvaltaista kehittymistä ja samalla seuravalmennusta tukevaa toimintaa. 

Urheiluakatemiavalmennuksessa voidaan mahdollistaa neljä ohjattua harjoitustapahtumaa viikossa. Harjoittelu tapahtuu aamuisin. Näin ollen aamuvalmennuksella on merkittävä osuus pelaajan jokapäiväisessä harjoittelussa ja kokonaisvaltaisessa valmentautumisessa. Valmennus toteutetaan yhteistyössä lajiliiton ja TPS Salibandyn kanssa.

Korkea-aste

Korkeakouluista on mahdollisuus osallistua Turun Seudun Urheiluakatemian valmennustoimintaan. Valmennus on tarjolla aikuisten maajoukkuepelaajille sekä niille liigapelaajille, jotka tavoittelevat paikkaa U23-maajoukkueeseen. Korkea-asteen ryhmällä on yksi oma lajiharjoitus viikossa ja heillä on myös mahdollisuus osallistua urheiluakatemian tarjoamiin ominaisuustreeneihin. 

 Tavoitteet

  • Urheilijan opintojen edistymisen tukeminen
  • Yksilön laji- ja fyysisten ominaisuuksien harjoittelun tukeminen
  • Urheilijan seurajoukkueen harjoitussuunnitelman tukeminen
  • Ajankäytön ja kokonaisrasituksen seuraaminen
  • Erilaisten harjoittelutapojen merkityksen sisäistäminen